Loading...

Social Business, mer enn IT

| 13-Feb-2016 | Av: digiTALL | Blog, Webtjenester

Da sosiale tjenester begynte å dukke opp på nettet fant de umiddelbare nedslagsfelt blant private nettbrukere. Veksten på midten av 2000 tallet var meget stor, etter 2010 nærmest eksplosiv. 

Man innså at sosiale media og tilhørende teknologier kunne få stor betydning for næringsliv og virksomheter, føre til forenklet kommunikasjon mot kunder, partnere og leverandører, og redusere bruk av epost.

Det ble satt igang med eksperimenter og piloter. Enterprise løsninger fra IBM, Cisco systems og Microsoft så dagens lys. Samtidig begynte både Facebook og Google med sine egne tilnærminger og eksperimenter for å tekkes business. Og innenfor åpen kildekode (gratis programvare) dukket det også opp plattformer som gradvis har vunnet terreng. 

Men hva med kultur?

Det er med kultur som med teknologi, det lager seg ikke selv. Forutsetningen for å lykkes med en strategi er at man har fokus på kultur. Investere i mennesker, investere i prosesser, bygge et solid fundament som skaper produktivitet, kreativitet og trekker alle bidragsytere i samme retning.

Og selvsagt spiller valg av teknologi inn, valg av plattform, brukersnitt, funksjoner og integrasjoner. Det finnes mange eksempler på ikke-bærekraftige og tildels kostbare prosjekter. Derfor er det viktig å ha tilgang på, og investere i, ressurser, mennesker som fokuserer like mye på mennesket som på teknologi.

Kultur danner ryggraden for all kreativ vekst. Slik er det også med Social Business. digiTALL jobber med løsninger på åpen kildekode. ingen lisenskostnader, billig i drift, kjapt å implementere! Ta kontakt med oss for en prat eller demo! 


Konktakt oss